REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO BIGDIAMOND.PL
1. POSTANOWIENIA OGÓLNE
2. USŁUGI ELEKTRONICZNE W SKLEPIE INTERNETOWYM
3. WARUNKI ZAWIERANIA UMOWY SPRZEDAŻY
4. SPOSOBY I TERMINY PŁATNOŚCI ZA PRODUKT
5. KOSZT, SPOSOBY I TERMIN DOSTAWY ORAZ ODBIORU PRODUKTU
6. REKLAMACJA PRODUKTU
7. POZASĄDOWE SPOSOBY ROZPATRYWANIA REKLAMACJI I DOCHODZENIA ROSZCZEŃ
ORAZ ZASADY DOSTĘPU DO TYCH PROCEDUR
8. PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY
9. POSTANOWIENIA DOTYCZĄCE PRZEDSIĘBIORCÓW
10. NIELEGALNE TREŚCI I INNE TREŚCI NIEZGODNE Z REGULAMINEM
11. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
12. WZÓR FORMULARZA ODSTĄPIENIA OD UMOWY
Sklep Internetowy www.bigdiamond.pl dba o prawa konsumenta. Konsument nie może
zrzec się praw przyznanych mu w Ustawie o Prawach Konsumenta. Postanowienia umów
mniej korzystne dla konsumenta niż postanowienia Ustawy o Prawach Konsumenta są
nieważne, a w ich miejsce stosuje się przepisy Ustawy o Prawach Konsumenta. Dlatego też
postanowienia niniejszego Regulaminu nie mają na celu wyłączać ani ograniczać
jakichkolwiek praw konsumentów przysługujących im na mocy bezwzględnie wiążących
przepisów prawa, a wszelkie ewentualne wątpliwości należy tłumaczyć na korzyść
konsumenta. W przypadku ewentualnej niezgodności postanowień niniejszego Regulaminu
z powyższymi przepisami, pierwszeństwo mają te przepisy i należy je stosować.
1. POSTANOWIENIA OGÓLNE
1.1. Sklep Internetowy dostępny pod adresem internetowym www.bigdiamond.pl
prowadzony jest przez Katarzynę Lichwę prowadzącą działalność gospodarczą pod
firmą BD Katarzyna Lichwa wpisaną do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności
Gospodarczej Rzeczypospolitej Polskiej prowadzonej przez ministra właściwego do
spraw gospodarki, posiadającą: adres miejsca wykonywania działalności i adres do
doręczeń: ul. Starowiślna 6/1B, 31-032 Kraków, NIP: 7532397869, REGON:
383000049, adres poczty elektronicznej: [email protected]l, numer telefonu:
574470119.
1.2. Niniejszy Regulamin skierowany jest zarówno do konsumentów, jak i do
przedsiębiorców korzystających ze Sklepu Internetowego, chyba że dane postanowienie
Regulaminu stanowi inaczej.
1.3. Administratorem danych osobowych przetwarzanych w Sklepie Internetowym w
związku z realizacją postanowień niniejszego Regulaminu jest Sprzedawca. Dane
osobowe przetwarzane są w celach, w zakresie i w oparciu o podstawy i zasady
wskazane w polityce prywatności opublikowanej na stronie Sklepu Internetowego.
Polityka prywatności zawiera przede wszystkim zasady dotyczące przetwarzania danych
osobowych przez Administratora w Sklepie Internetowym, w tym podstawy, cele i
zakres przetwarzania danych osobowych oraz prawa osób, których dane dotyczą, a także
informacje w zakresie stosowania w Sklepie Internetowym plików cookies oraz narzędzi
analitycznych. Korzystanie ze Sklepu Internetowego, w tym dokonywanie zakupów jest
dobrowolne. Podobnie związane z tym podanie danych osobowych przez korzystającego
ze Sklepu Internetowego Usługobiorcę lub Klienta jest dobrowolne, z zastrzeżeniem
wyjątków wskazanych w polityce prywatności (zawarcie umowy oraz obowiązki
ustawowe Sprzedawcy).
1.4. Definicje:
1.4.1. AKT O USŁUGACH CYFROWYCH, AKT – rozporządzenie Parlamentu
Europejskiego i Rady (UE) 2022/2065 z dnia 19 października 2022 r. w sprawie
jednolitego rynku usług cyfrowych oraz zmiany dyrektywy 2000/31/WE (akt o
usługach cyfrowych) (Dz.U. L 277 z 27.10.2022, s. 1–102).
1.4.2. DZIEŃ ROBOCZY – jeden dzień od poniedziałku do piątku z wyłączeniem
dni ustawowo wolnych od pracy.
1.4.3. FORMULARZ REJESTRACJI – formularz dostępny w Sklepie
Internetowym umożliwiający utworzenie Konta.
1.4.4. FORMULARZ ZAMÓWIENIA – Usługa Elektroniczna, interaktywny
formularz dostępny w Sklepie Internetowym umożliwiający złożenie
Zamówienia, w szczególności poprzez dodanie Produktów do elektronicznego
koszyka oraz określenie warunków Umowy Sprzedaży, w tym sposobu dostawy i
płatności.
1.4.5. KLIENT – (1) osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności
prawnych, a w wypadkach przewidzianych przez przepisy powszechnie
obowiązujące także osoba fizyczna posiadająca ograniczoną zdolność do
czynności prawnych; (2) osoba prawna; albo (3) jednostka organizacyjna
nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną; –
która zawarła lub zamierza zawrzeć Umowę Sprzedaży ze Sprzedawcą.
1.4.6. KODEKS CYWILNY – ustawa kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r.
(Dz.U. 1964 nr 16, poz. 93 ze zm.).
1.4.7. KONTO – Usługa Elektroniczna, oznaczony indywidualną nazwą (loginem)
i hasłem podanym przez Usługobiorcę zbiór zasobów w systemie
teleinformatycznym Usługodawcy, w którym gromadzone są dane podane przez
Usługobiorcę oraz informacje o złożonych przez niego Zamówieniach w Sklepie
Internetowym.
1.4.8. NIELEGALNE TREŚCI – informacje, które same w sobie lub przez
odniesienie do działania, w tym sprzedaży Produktów lub świadczenia Usług
Elektronicznych, nie są zgodne z prawem Unii Europejskiej lub z prawem
jakiegokolwiek państwa członkowskiego, które jest zgodne z prawem Unii
Europejskiej, niezależnie od konkretnego przedmiotu lub charakteru tego prawa.
1.4.9. NEWSLETTER – Usługa Elektroniczna, elektroniczna usługa
dystrybucyjna świadczona przez Usługodawcę za pośrednictwem poczty
elektronicznej e-mail, która umożliwia wszystkim korzystającym z niej
Usługobiorcom automatyczne otrzymywanie od Usługodawcy cyklicznych treści
kolejnych edycji newslettera zawierającego informacje o Produktach, nowościach
i promocjach w Sklepie Internetowym.
1.4.10. PRODUKT –(1) rzecz ruchoma, (2) usługa (w tym usługa cyfrowa lub (3)
prawo będące przedmiotem Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.
1.4.11. REGULAMIN – niniejszy regulamin Sklepu Internetowego.
1.4.12. SKLEP INTERNETOWY – sklep internetowy Usługodawcy dostępny pod
adresem internetowym: www.bigdiamond.pl.
1.4.13. SPRZEDAWCA; USŁUGODAWCA – KATARZYNA LICHWA prowadząca
działalność gospodarczą pod firmą BD Katarzyna Lichwa wpisana do Centralnej
Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej Rzeczypospolitej Polskiej
prowadzonej przez ministra właściwego do spraw gospodarki, posiadająca: adres
miejsca wykonywania działalności i adres do doręczeń: ul. Starowiślna 6/1B, 31-
032 Kraków, NIP 7532397869, REGON 383000049, adres poczty elektronicznej:
[email protected], numer telefonu: 574470119.
1.4.14. UMOWA SPRZEDAŻY – umowa sprzedaży Produktu zawierana albo
zawarta między Klientem a Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu Internetowego.
1.4.15. USŁUGA ELEKTRONICZNA – usługa świadczona drogą elektroniczną
przez Usługodawcę na rzecz Usługobiorcy za pośrednictwem Sklepu
Internetowego i niebędąca Produktem.
1.4.16. USŁUGOBIORCA – (1) osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do
czynności prawnych, a w wypadkach przewidzianych przez przepisy
powszechnie obowiązujące także osoba fizyczna posiadająca ograniczoną
zdolność do czynności prawnych; (2) osoba prawna; albo (3) jednostka
organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje
zdolność prawną; – korzystająca lub zamierzająca korzystać z Usługi
Elektronicznej.
1.4.17. USTAWA O PRAWACH KONSUMENTA – ustawa z dnia 30 maja 2014 r.
o prawach konsumenta (Dz.U. 2014 poz. 827 ze zm.)
1.4.18. ZAMÓWIENIE – oświadczenie woli Klienta składane za pomocą
Formularza Zamówienia i zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy
Sprzedaży Produktu ze Sprzedawcą.
2. USŁUGI ELEKTRONICZNE W SKLEPIE INTERNETOWYM
2.1. W Sklepie Internetowym dostępne są następujące Usługi Elektroniczne:
Konto, Formularz Zamówienia oraz Newsletter.
2.1.1. Konto – korzystanie z Konta możliwe jest po wykonaniu łącznie dwóch
kolejnych kroków przez Usługobiorcę – (1) wypełnieniu Formularza Rejestracji,
(2) kliknięciu pola „Załóż konto”. W Formularzu Rejestracji niezbędne jest
podanie przez Usługobiorcę następujących danych Usługobiorcy: imię i
nazwisko/nazwa firmy, adres (ulica, numer domu/mieszkania, kod pocztowy,
miejscowość, kraj), adres poczty elektronicznej oraz numer telefonu
kontaktowego.
2.1.1.1.Usługa Elektroniczna Konto świadczona jest nieodpłatnie przez czas
nieoznaczony. Usługobiorca ma możliwość, w każdej chwili i bez podania
przyczyny, usunięcia Konta (rezygnacji z Konta) poprzez wysłanie stosownego
żądania do Usługodawcy, w szczególności za pośrednictwem poczty
elektronicznej na adres: [email protected]l lub też pisemnie na adres: ul.
Starowiślna 6/1B, 31-032 Kraków.
2.1.2. Formularz Zamówienia – korzystanie z Formularza Zamówienia
rozpoczyna się z momentem dodania przez Klienta pierwszego Produktu do
elektronicznego koszyka w Sklepie Internetowym. Złożenie Zamówienia
następuje po wykonaniu przez Klienta łącznie dwóch kolejnych kroków – (1) po
wypełnieniu Formularza Zamówienia i (2) kliknięciu na stronie Sklepu
Internetowego po wypełnieniu Formularza Zamówienia pola „kupuję i płacę” –
do tego momentu istnieje możliwość samodzielnej modyfikacji wprowadzanych
danych (w tym celu należy kierować się wyświetlanymi komunikatami oraz
informacjami dostępnymi na stronie Sklepu Internetowego). W Formularzu
Zamówienia niezbędne jest podanie przez Klienta następujących danych
dotyczących Klienta: imię i nazwisko/nazwa firmy, adres (ulica, numer
domu/mieszkania, kod pocztowy, miejscowość, kraj), adres poczty elektronicznej,
numer telefonu kontaktowego oraz danych dotyczących Umowy Sprzedaży:
Produkt/y, ilość Produktu/ów, miejsce i sposób dostawy Produktu/ów, sposób
płatności. W wypadku Klientów niebędących konsumentami niezbędne jest także
podanie nazwy firmy oraz numeru NIP.
2.1.2.1. Usługa Elektroniczna Formularz Zamówienia świadczona jest
nieodpłatnie oraz ma charakter jednorazowy i ulega zakończeniu z chwilą
złożenia Zamówienia za jego pośrednictwem albo z chwilą wcześniejszego
zaprzestania składania Zamówienia za jego pośrednictwem przez Usługobiorcę.
2.1.3. Newsletter – korzystanie z Newslettera następuje po podaniu w zakładce
„Newsletter” widocznej na stronie Sklepu Internetowego adresu poczty
elektronicznej, na który mają być przesyłane kolejne edycje Newslettera i
kliknięciu pola „Zapisz się”. Na Newsletter można się również zapisać poprzez
zaznaczenie odpowiedniego checkboxa w trakcie zakładania Konta – z chwilą
utworzenia Konta Usługobiorca zostaje zapisany na Newsletter.
2.1.3.1.Usługa Elektroniczna Newsletter świadczona jest nieodpłatnie przez czas
nieoznaczony. Usługobiorca ma możliwość, w każdej chwili i bez podania
przyczyny, wypisania się z Newslettera (rezygnacji z Newslettera) poprzez
wysłanie stosownego żądania do Usługodawcy, w szczególności za
pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: [email protected] lub też
pisemnie na adres: ul. Starowiślna 6/1B, 31-032 Kraków.
2.2. Wymagania techniczne niezbędne do współpracy z systemem
teleinformatycznym, którym posługuje się Usługodawca: (1) komputer, laptop lub
inne urządzenie multimedialne z dostępem do Internetu; (2) dostęp do poczty
elektronicznej; (3) przeglądarka internetowa: Mozilla Firefox w wersji 11.0 i
wyższej lub Internet Explorer w wersji 7.0 i wyższej, Opera w wersji 7.0 i wyższej,
Google Chrome w wersji 12.0.0 i wyższej; (4) zalecana minimalna rozdzielczość
ekranu: 1024×768; (5) włączenie w przeglądarce internetowej możliwości zapisu
plików Cookies oraz obsługi Javascript.
2.3. Usługobiorca obowiązany jest do korzystania ze Sklepu Internetowego w
sposób zgodny z prawem i dobrymi obyczajami mając na uwadze poszanowanie
dóbr osobistych oraz praw autorskich i własności intelektualnej Usługodawcy
oraz osób trzecich. Usługobiorca obowiązany jest do wprowadzania danych
zgodnych ze stanem faktycznym. Usługobiorcę obowiązuje zakaz dostarczania
treści o charakterze bezprawnym.
2.4. Tryb postępowania reklamacyjnego dotyczący Usług Elektronicznych
wskazany jest w pkt. 6. Regulaminu.
3. WARUNKI ZAWIERANIA UMOWY SPRZEDAŻY
3.1. Zawarcie Umowy Sprzedaży między Klientem, a Sprzedawcą następuje po
uprzednim złożeniu przez Klienta Zamówienia za pomocą Formularza Zamówień
w Sklepie Internetowym zgodnie z pkt. 2.1.2 Regulaminu.
3.2 Cena Produktu uwidoczniona na stronie Sklepu Internetowego podana jest
w złotych polskich i zawiera podatki. O łącznej cenie wraz z podatkami Produktu
będącego przedmiotem Zamówienia, a także o kosztach dostawy (w tym opłatach
za transport, dostarczenie i usługi pocztowe) oraz o innych kosztach, a gdy nie
można ustalić wysokości tych opłat – o obowiązku ich uiszczenia, Klient jest
informowany na stronach Sklepu Internetowego w trakcie składania Zamówienia,
w tym także w chwili wyrażenia przez Klienta woli związania się Umową
Sprzedaży.
3.3. Procedura zawarcia Umowy Sprzedaży w Sklepie Internetowym za
pomocą Formularza Zamówienia
3.3.1. Zawarcie Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą następuje po
uprzednim złożeniu przez Klienta Zamówienia w Sklepie Internetowym zgodnie z
pkt. 2.1.2 Regulaminu.
3.3.2. Po złożeniu Zamówienia Sprzedawca niezwłocznie potwierdza jego
otrzymanie oraz jednocześnie przyjmuje Zamówienie do realizacji. Potwierdzenie
otrzymania Zamówienia i jego przyjęcie do realizacji następuje poprzez
przesłanie przez Sprzedawcę Klientowi stosownej wiadomości e-mail na podany
w trakcie składania Zamówienia adres poczty elektronicznej Klienta, która
zawiera co najmniej oświadczenia Sprzedawcy o otrzymaniu Zamówienia i o jego
przyjęciu do realizacji oraz potwierdzenie zawarcia Umowy Sprzedaży. Z chwilą
otrzymania przez Klienta powyższej wiadomości e-mail zostaje zawarta Umowa
Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.
3.4. Utrwalenie, zabezpieczenie oraz udostępnienie Klientowi treści zawieranej
Umowy Sprzedaży następuje poprzez (1) udostępnienie niniejszego Regulaminu
na stronie Sklepu Internetowego oraz (2) przesłanie Klientowi wiadomości email, o której mowa w pkt. 3.3.2. Regulaminu. Treść Umowy Sprzedaży jest
dodatkowo utrwalona i zabezpieczona w systemie informatycznym Sklepu
Internetowego Sprzedawcy.
4. SPOSOBY I TERMINY PŁATNOŚCI ZA PRODUKT
4.1. Sprzedawca udostępnia Klientowi następujące sposoby płatności z tytułu
Umowy Sprzedaży:
4.1.1. Płatność gotówką za pobraniem przy odbiorze przesyłki.
4.1.2. Płatność gotówką lub kartą płatniczą przy odbiorze osobistym.
4.1.3. Płatność przelewem na rachunek bankowy Sprzedawcy.
4.1.4. Płatności elektroniczne i płatności kartą płatniczą za pośrednictwem
serwisu Przelewy24.pl – możliwe aktualne sposoby płatności określone są na
stronie Sklepu Internetowego (w zakładce informacyjnej dotyczącej sposobów
płatności) oraz na stronie internetowej http://www.przelewy24.pl.
4.1.4.1. Rozliczenia transakcji płatnościami elektronicznymi i kartą
płatniczą przeprowadzane są zgodnie z wyborem Klienta za pośrednictwem
serwisu Przelewy24.pl. Obsługę płatności elektronicznych i kartą płatniczą
prowadzi:
4.1.4.1.1. Przelewy24 –PayPro S.A. z siedzibą w Poznaniu (adres siedziby: ul.
Pastelowa 8, 60-198 Poznań), wpisana do Rejestru przedsiębiorców Krajowego
Rejestru Sądowego pod nr 0000347935, akta rejestrowe przechowywane przez
Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu; kapitał zakładowy w
wysokości 5 476 300,00 zł w całości opłacony; NIP: 7792369887
4.2. Termin płatności:
4.2.1. W przypadku wyboru przez Klienta płatności przelewem, płatności
elektronicznych albo płatności kartą płatniczą, Klient obowiązany jest do
dokonania płatności w terminie 7 dni kalendarzowych od dnia zawarcia Umowy
Sprzedaży.
4.2.2. W przypadku wyboru przez Klienta płatności gotówką za pobraniem przy
odbiorze przesyłki albo płatności gotówką lub kartą płatniczą przy odbiorze
osobistym, Klient obowiązany jest do dokonania płatności przy odbiorze
przesyłki.
5. KOSZT, SPOSOBY I TERMIN DOSTAWY ORAZ ODBIORU PRODUKTU
5.1. Dostawa Produktu dostępna jest na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
5.2. Dostawa Produktu do Klienta jest odpłatna, chyba że Umowa Sprzedaży
stanowi inaczej. Koszty dostawy Produktu (w tym opłaty za transport,
dostarczenie i usługi pocztowe) są wskazywane Klientowi na stronach Sklepu
Internetowego w zakładce informacyjnej (dotyczącej kosztów dostawy) oraz w
trakcie składania Zamówienia, w tym także w chwili wyrażenia przez Klienta woli
związania się Umową Sprzedaży.
5.3. Odbiór osobisty Produktu przez Klienta jest bezpłatny.
5.4. Sprzedawca udostępnia Klientowi następujące sposoby dostawy lub
odbioru Produktu:
5.4.1. Przesyłka kurierska, przesyłka kurierska pobraniowa.
5.4.2. Przesyłka paczkomatowa.
5.4.3. Odbiór osobisty dostępny pod adresem: ul. Starowiślna 6/1B, 31-032
Kraków – w Dni Robocze, w godzinach od 10:00 do 19:00.
5.5. Termin dostawy Produktu do Klienta wynosi do 7 Dni Roboczych, chyba że
w opisie danego Produktu lub w trakcie składania Zamówienia podano krótszy
termin. W przypadku Produktów o różnych terminach dostawy, terminem
dostawy jest najdłuższy podany termin, który jednak nie może przekroczyć 7 Dni
Roboczych. Początek biegu terminu dostawy Produktu do Klienta liczy się w
następujący sposób:
5.5.1. W przypadku wyboru przez Klienta sposobu płatności elektronicznych lub
kartą płatniczą – od dnia uznania rachunku bankowego lub rachunku
rozliczeniowego Sprzedawcy.
5.5.2. W przypadku wyboru przez Klienta sposobu płatności gotówką za
pobraniem – od dnia zawarcia Umowy Sprzedaży.
5.6. Termin gotowości Produktu do odbioru przez Klienta – w przypadku
wyboru przez Klienta odbioru osobistego Produktu, Produkt będzie gotowy do
odbioru przez Klienta w terminie do 7 Dni Roboczych, chyba że w opisie danego
Produktu lub w trakcie składania Zamówienia podano krótszy termin. W
przypadku Produktów o różnych terminach gotowości do odbioru, terminem
gotowości do odbioru jest najdłuższy podany termin, który jednak nie może
przekroczyć 7 Dni Roboczych. O gotowości Produktu do odbioru Klient zostanie
dodatkowo poinformowany przez Sprzedawcę poprzez przesłanie stosownej
wiadomości e-mail na podany w trakcie składania Zamówienia adres poczty
elektronicznej Klienta. Początek biegu terminu gotowości Produktu do odbioru
przez Klienta liczy się w następujący sposób:
5.6.1. W przypadku wyboru przez Klienta sposobu płatności przelewem,
płatności elektronicznych lub kartą płatniczą – od dnia uznania rachunku
bankowego lub rachunku rozliczeniowego Sprzedawcy.
5.6.2. W przypadku wyboru przez Klienta sposobu gotówką lub karta płatniczą
przy odbiorze osobistym – od dnia zawarcia Umowy Sprzedaży.
5.7. W przypadku produktów „Na zamówienie” termin dostawy Produktu do
Klienta wynosi do 30 Dni Roboczych, chyba że w opisie danego Produktu lub w
trakcie składania Zamówienia podano krótszy termin.
6. PROCEDURA ROZPATRYWNIA REKLAMACJI
6.1. Niniejszy punkt 6. Regulaminu określa procedurę rozpatrywania
reklamacji wspólną dla wszystkich reklamacji składanych do Sprzedawcy, w
szczególności reklamacji dotyczących Produktów, Umów Sprzedaży, Usług
Elektronicznych oraz pozostałych reklamacji związanych z działaniem
Sprzedawcy lub Sklepu Internetowego.
6.2. Reklamacja może zostać złożona na przykład:
6.2.1. pisemnie na adres: ul. Starowiślna 6/1B, 31-032 Kraków;
6.2.2. w formie elektronicznej za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres:
[email protected];
6.3. Przesłanie lub zwrot Produktu w ramach reklamacji może nastąpić na
adres: ul. Starowiślna 6/1B, 31-032 Kraków.
6.4. Zaleca się podanie przez Klienta w opisie reklamacji: (1) informacji i
okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaju i daty
wystąpienia nieprawidłowości lub braku zgodności z umową; (2) żądania
sposobu doprowadzenia Produktu do zgodności z Umową Sprzedaży lub
oświadczenia o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy lub innego
roszczenia; oraz (3) danych kontaktowych składającego reklamację – ułatwi to i
przyspieszy rozpatrzenie reklamacji. Wymogi podane w zdaniu poprzednim mają
formę jedynie zalecenia i nie wpływają na skuteczność reklamacji złożonych z
pominięciem zalecanego opisu reklamacji.
6.5. W razie zmiany podanych danych kontaktowych przez składającego
reklamację w trakcie rozpatrywania reklamacji zobowiązany jest on do
powiadomienia o tym Sprzedawcy.
6.6. Do reklamacji mogą zostać załączone przez składającego reklamację
dowody (np. zdjęcia, dokumenty lub Produkt) związane z przedmiotem
reklamacji. Sprzedawca może także zwrócić się do składającego reklamację z
prośbą o podanie dodatkowych informacji lub przesłanie dowodów (np. zdjęcia),
jeżeli ułatwi to i przyspieszy rozpatrzenie reklamacji przez Sprzedawcę.
6.7. Sprzedawca ustosunkuje się do reklamacji niezwłocznie, nie później niż w
terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej otrzymania.
6.8. Podstawa i zakres odpowiedzialności ustawowej Sprzedawcy są określone
powszechnie obowiązującymi przepisami prawa, w szczególności w Kodeksie
Cywilnym, Ustawie o Prawach Konsumenta oraz ustawie o świadczeniu usług
drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r. (Dz.U. Nr 144, poz. 1204 ze zm.).
Poniżej wskazane są dodatkowe informacje dotyczące przewidzianej przez prawo
odpowiedzialności Sprzedawcy za zgodność Produktu z Umową Sprzedaży:
6.8.1. W przypadku reklamacji Produktu – rzeczy ruchomej – zakupionego
przez Klienta na podstawie Umowy Sprzedaży zawartej ze Sprzedawcą do dnia
31. grudnia 2022 r. określają przepisy Kodeksu Cywilnego w brzmieniu
obowiązującym do dnia 31. grudnia 2022 r., w szczególności art. 556-576
Kodeksu Cywilnego. Przepisy te określają w szczególności podstawę i zakres
odpowiedzialności Sprzedawcy względem Klienta, jeżeli sprzedany Produkt ma
wadę fizyczną lub prawną (rękojmia). Zgodnie z art. 558 § 1 Kodeksu Cywilnego
odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi za Produkt zakupiony zgodnie ze
zdaniem poprzednim wobec Klienta niebędącego konsumentem zostaje
wyłączona.
6.8.2. W przypadku reklamacji Produktu – rzeczy ruchomej (w tym rzeczy
ruchomej z elementami cyfrowymi), z wyłączeniem jednak rzeczy ruchomej,
która służy wyłącznie jako nośnik treści cyfrowej – zakupionego przez Klienta na
podstawie Umowy Sprzedaży zawartej ze Sprzedawcą od dnia 1. stycznia 2023 r.
określają przepisy Ustawy o Prawach Konsumenta w brzmieniu obowiązującym
od dnia 1. stycznia 2023 r., w szczególności art. 43a – 43g Ustawy o Prawach
Konsumenta. Przepisy te określają w szczególności podstawę i zakres
odpowiedzialności Sprzedawcy względem konsumenta, w razie braku zgodności
Produktu z Umową Sprzedaży.
6.8.3. W przypadku reklamacji Produktu – treści lub usługi cyfrowej lub rzeczy
ruchomej, która służy wyłącznie jako nośnik treści cyfrowej – zakupionego przez
Klienta na podstawie Umowy Sprzedaży zawartej ze Sprzedawcą od dnia 1.
stycznia 2023 r. lub przed tym dniem, jeżeli dostarczanie takiego Produktu miało
nastąpić lub nastąpiło po tym dniu określają przepisy Ustawy o Prawach
Konsumenta w brzmieniu obowiązującym od dnia 1. stycznia 2023 r., w
szczególności art. 43h – 43q Ustawy o Prawach Konsumenta. Przepisy te
określają w szczególności podstawę i zakres odpowiedzialności Sprzedawcy
względem konsumenta, w razie braku zgodności Produktu z Umową Sprzedaży.
6.9. Poza odpowiedzialnością ustawową na Produkt może zostać udzielona
gwarancja – jest to odpowiedzialność umowna (dodatkowa) i można z niej
skorzystać, gdy dany Produkt jest objęty gwarancją. Gwarancja może być
udzielona przez inny podmiot niż Sprzedawca (np. przez producenta lub
dystrybutora). Szczegółowe warunki dotyczące odpowiedzialności na podstawie
gwarancji, w tym także dane podmiotu odpowiedzialnego za realizację gwarancji
oraz podmiotu uprawnionego do skorzystania z niej są dostępne w opisie
gwarancji, np. w karcie gwarancyjnej lub w innym miejscu dotyczącym udzielenia
gwarancji. Sprzedawca wskazuje, że w przypadku braku zgodności Produktu z
umową Klientowi z mocy prawa przysługują środki ochrony prawnej ze strony i
na koszt Sprzedawcy oraz że gwarancja nie ma wpływu na te środki ochrony
prawnej.
6.10. Zawarte w punktach 6.8.2. i 6.8.3 Regulaminu postanowienia dotyczące
konsumenta stosuje się również do Klienta będącego osobą fizyczną zawierającą
umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej
umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego,
wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności
gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i
Informacji o Działalności Gospodarczej.
7. POZASĄDOWE SPOSOBY ROZPATRYWANIA REKLAMACJI I
DOCHODZENIA ROSZCZEŃ ORAZ ZASADY DOSTĘPU DO TYCH PROCEDUR
7.1. Metody rozwiązywania sporów bez udziału sądu to między innymi (1)
umożliwienie zbliżenia stanowisk stron, np. poprzez mediację; (2)
zaproponowanie rozwiązania sporu, np. poprzez koncyliację oraz (3)
rozstrzygnięcie sporu i narzucenie stronom jego rozwiązania, np. w ramach
arbitrażu (sąd polubowny). Szczegółowe informacje dotyczące możliwości
skorzystania przez Klienta będącego konsumentem z pozasądowych sposobów
rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń, zasady dostępu do tych
procedur oraz przyjazna wyszukiwarka podmiotów zajmujących się polubownym
rozwiązywaniem sporów dostępne są na stronie internetowej Urzędu Ochrony
Konkurencji i Konsumentów pod adresem: https://polubowne.uokik.gov.pl/.Przy
Prezesie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów działa także punkt
kontaktowy (telefon: 22 55 60 333, email: [email protected] lub adres
pisemny: Pl. Powstańców Warszawy 1, 00-030 Warszawa.), którego zadaniem jest
między innymi udzielanie pomocy konsumentom w sprawach dotyczących
pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich.
7.2. Konsument posiada następujące przykładowe możliwości skorzystania z
pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń: (1)
wniosek o rozstrzygnięcie sporu do stałego polubownego sądu konsumenckiego
(więcej informacji na stronie: http://www.spsk.wiih.org.pl/); (2) wniosek w
sprawie pozasądowego rozwiązania sporu do wojewódzkiego inspektora
Inspekcji Handlowej (więcej informacji na stronie inspektora właściwego ze
względu na miejsce wykonywania działalności gospodarczej przez Sprzedawcę);
oraz (3) pomoc powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub
organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona
konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów
Polskich). Porady udzielane są między innymi mailowo pod adresem
[email protected] oraz pod numerem infolinii konsumenckiej 801 440
220 (infolinia czynna w Dni Robocze, w godzinach 8:00 – 18:00, opłata za
połączenie wg taryfy operatora).
7.3. Pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr dostępna jest platforma
internetowego systemu rozstrzygania sporów pomiędzy konsumentami i
przedsiębiorcami na szczeblu unijnym (platforma ODR). Platforma ODR stanowi
interaktywną i wielojęzyczną stronę internetową z punktem kompleksowej
obsługi dla konsumentów i przedsiębiorców dążących do pozasądowego
rozstrzygnięcia sporu dotyczącego zobowiązań umownych wynikających z
internetowej umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie usług (więcej
informacji na stronie samej platformy lub pod adresem internetowym Urzędu
Ochrony Konkurencji i Konsumentów:
https://uokik.gov.pl/spory_konsumenckie_faq_platforma_odr.php).
8. PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY
8.1 Konsument, który zawarł umowę na odległość, może w terminie 14 dni
kalendarzowych odstąpić od niej bez podawania przyczyny i bez ponoszenia
kosztów, z wyjątkiem kosztów określonych w pkt. 8.8 Regulaminu. Do
zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem.
Oświadczenie o odstąpieniu od umowy może zostać złożone na przykład:
8.1.1. pisemnie na adres: ul. Starowiślna 6/1B, 31-032 Kraków
8.1.2. w formie elektronicznej za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres:
[email protected];
8.2. Przykładowy wzór formularza odstąpienia od umowy zawarty jest w
załączniku nr 2 do Ustawy o Prawach Konsumenta oraz dodatkowo dostępny jest
w pkt. 12 Regulaminu oraz na stronie Sklepu Internetowego w zakładce
„Odstąpienie od umowy”. Konsument może skorzystać z wzoru formularza, jednak
nie jest to obowiązkowe.
8.3. Bieg terminu do odstąpienia od umowy rozpoczyna się:
8.3.1. dla umowy, w wykonaniu której Sprzedawca wydaje Produkt, będąc
zobowiązany do przeniesienia jego własności (np. Umowa Sprzedaży) – od
objęcia Produktu w posiadanie przez konsumenta lub wskazaną przez niego
osobę trzecią inną niż przewoźnik, a w przypadku umowy, która: (1) obejmuje
wiele Produktów, które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach – od
objęcia w posiadanie ostatniego Produktu, partii lub części albo (2) polega na
regularnym dostarczaniu Produktów przez czas oznaczony – od objęcia w
posiadanie pierwszego z Produktów;
8.3.2. dla pozostałych umów – od dnia zawarcia umowy.
8.4. W przypadku odstąpienia od umowy zawartej na odległość umowę uważa
się za niezawartą.
8.5. Sprzedawca ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni
kalendarzowych od dnia otrzymania oświadczenia konsumenta o odstąpieniu od
umowy, zwrócić konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym
koszty dostawy Produktu (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z
wybranego przez Klienta sposobu dostawy innego niż najtańszy zwykły sposób
dostawy dostępny w Sklepie Internetowym). Sprzedawca dokonuje zwrotu
płatności przy użyciu takiego samego sposobu płatności, jakiego użył konsument,
chyba że konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże
się dla niego z żadnymi kosztami. Jeżeli Sprzedawca nie zaproponował, że sam
odbierze Produkt od konsumenta, może wstrzymać się ze zwrotem płatności
otrzymanych od konsumenta do chwili otrzymania Produktu z powrotem lub
dostarczenia przez konsumenta dowodu jego odesłania, w zależności od tego,
które zdarzenie nastąpi wcześniej.
8.6. Konsument ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni
kalendarzowych od dnia, w którym odstąpił od umowy, zwrócić Produkt
Sprzedawcy lub przekazać go osobie upoważnionej przez Sprzedawcę do
odbioru, chyba że Sprzedawca zaproponował, że sam odbierze Produkt. Do
zachowania terminu wystarczy odesłanie Produktu przed jego upływem.
Konsument może zwrócić Produkt na adres: ul. Starowiślna 6/1B, 31-032 Kraków.
8.7. Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Produktu
będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do
stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Produktu.
8.8. Możliwe koszty związane z odstąpieniem przez konsumenta od umowy,
które obowiązany jest ponieść konsument:
8.8.1. Jeżeli konsument wybrał sposób dostawy Produktu inny niż najtańszy
zwykły sposób dostawy dostępny w Sklepie Internetowym, Sprzedawca nie jest
zobowiązany do zwrotu konsumentowi poniesionych przez niego dodatkowych
kosztów.
8.8.2. Konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu Produktu.
8.8.3. W przypadku Produktu będącego usługą, której wykonywanie – na
wyraźne żądanie konsumenta – rozpoczęło się przed upływem terminu do
odstąpienia od umowy, konsument, który wykonuje prawo odstąpienia od
umowy po zgłoszeniu takiego żądania, ma obowiązek zapłaty za świadczenia
spełnione do chwili odstąpienia od umowy. Kwotę zapłaty oblicza się
proporcjonalnie do zakresu spełnionego świadczenia, z uwzględnieniem
uzgodnionej w umowie ceny lub wynagrodzenia. Jeżeli cena lub wynagrodzenie
są nadmierne, podstawą obliczenia tej kwoty jest wartość rynkowa spełnionego
świadczenia.
8.9. Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje
konsumentowi w odniesieniu do umów:
8.9.1. (1) o świadczenie usług, jeżeli Sprzedawca wykonał w pełni usługę za
wyraźną zgodą konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem
świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę utraci prawo
odstąpienia od umowy; (2) w której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na
rynku finansowym, nad którymi Sprzedawca nie sprawuje kontroli, i które mogą
wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od umowy; (3) w której
przedmiotem świadczenia jest Produkt nieprefabrykowany, wyprodukowany
według specyfikacji konsumenta lub służący zaspokojeniu jego
zindywidualizowanych potrzeb; (4) w której przedmiotem świadczenia jest
Produkt dostarczany w zapieczętowanym opakowaniu, którego po otwarciu
opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów
higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu.
9. POSTANOWIENIA DOTYCZĄCE PRZEDSIĘBIORCÓW
9.1. Niniejszy punkt Regulaminu oraz postanowienia w nim zawarte dotyczą
wyłącznie Klientów i Usługobiorców nie będących konsumentami.
9.2. Sprzedawcy przysługuje prawo odstąpienia od Umowy Sprzedaży zawartej
z Klientem niebędącym konsumentem w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia
jej zawarcia. Odstąpienie od Umowy Sprzedaży w tym wypadku może nastąpić
bez podania przyczyny i nie rodzi po stronie Klienta niebędącego konsumentem
żadnych roszczeń w stosunku do Sprzedawcy.
9.3. W wypadku Klientów nie będących konsumentami Sprzedawca ma prawo
ograniczyć dostępne sposoby płatności, w tym także wymagać dokonania
przedpłaty w całości albo części i to niezależnie od wybranego przez Klienta
sposobu płatności oraz faktu zawarcia Umowy Sprzedaży.
9.4. Z chwilą wydania przez Sprzedawcę Produktu przewoźnikowi przechodzą
na Klienta nie będącego konsumentem korzyści i ciężary związane z Produktem
oraz niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia Produktu.
Sprzedawca w takim wypadku nie ponosi odpowiedzialności za utratę, ubytek lub
uszkodzenie Produktu powstałe od przyjęcia go do przewozu aż do wydania go
Klientowi oraz za opóźnienie w przewozie przesyłki.
9.5. W razie przesłania Produktu do Klienta za pośrednictwem przewoźnika
Klient nie będący konsumentem obowiązany jest zbadać przesyłkę w czasie i w
sposób przyjęty przy przesyłkach tego rodzaju. Jeżeli stwierdzi, że w czasie
przewozu nastąpił ubytek lub uszkodzenie Produktu, obowiązany jest dokonać
wszelkich czynności niezbędnych do ustalenia odpowiedzialności przewoźnika.
9.6. Zgodnie z art. 558 § 1 Kodeksu Cywilnego odpowiedzialność Sprzedawcy z
tytułu rękojmi za Produkt wobec Klienta nie będącego konsumentem zostaje
wyłączona.
9.7. W wypadku Usługobiorców nie będących konsumentami Usługodawca
może wypowiedzieć umowę o świadczenie Usługi Elektronicznej ze skutkiem
natychmiastowym i bez wskazywania przyczyn poprzez przesłanie Usługobiorcy
stosownego oświadczenia.
9.8. Odpowiedzialność Usługodawcy/Sprzedawcy w stosunku do
Usługobiorcy/Klienta nie będącego konsumentem, bez względu na jej podstawę
prawną, jest ograniczona – zarówno w ramach pojedynczego roszczenia, jak
również za wszelkie roszczenia w sumie – do wysokości zapłaconej ceny oraz
kosztów dostawy z tytułu Umowy Sprzedaży, nie więcej jednak niż do kwoty
jednego tysiąca złotych. Usługodawca/Sprzedawca ponosi odpowiedzialność w
stosunku do Usługobiorcy/Klienta nie będącego konsumentem tylko za typowe
szkody przewidywalne w momencie zawarcia umowy i nie ponosi
odpowiedzialności z tytułu utraconych korzyści w stosunku do
Usługobiorcy/Klienta nie będącego konsumentem.
9.9. Wszelkie spory powstałe pomiędzy Sprzedawcą/Usługodawcą, a
Klientem/Usługobiorcą niebędącym konsumentem zostają poddane sądowi
właściwemu ze względu na siedzibę Sprzedawcy/Usługodawcy.
10. NIELEGALNE TREŚCI I INNE TREŚCI NIEZGODNE Z REGULAMINEM
10.1. Niniejszy punkt Regulaminu zawiera postanowienia wynikające z Aktu o
Usługach Cyfrowych w zakresie dotyczącym Sklepu Internetowego i
Usługodawcy. Usługobiorca co do zasady nie jest zobowiązany do dostarczania
treści podczas korzystania ze Sklepu Internetowego, chyba że Regulamin wymaga
podania określonych danych (np. dane do złożenia Zamówienia). Usługobiorca
może mieć możliwość dodania opinii lub komentarza w Sklepie Internetowym
korzystając z narzędzi udostępnionych w tym celu przez Usługodawcę. W każdym
wypadku dostarczania treści przez Usługobiorcę jest on zobowiązany do
przestrzegania zasad zawartych w Regulaminie.
10.2. PUNKT KONTAKTOWY – Usługodawca wyznacza adres poczty
elektronicznej [email protected] jako pojedynczy punkt kontaktowy. Punkt
kontaktowy umożliwia bezpośrednią komunikację Usługodawcy z organami
państw członkowskich, Komisją Europejską i Radą Usług Cyfrowych oraz
jednocześnie umożliwia odbiorcom usługi (w tym Usługobiorcom) bezpośrednią,
szybką i przyjazną komunikację z Usługodawcą drogą elektroniczną, na potrzeby
stosowania Aktu o Usługach Cyfrowych. Usługodawca wskazuje język polski oraz
język angielski do celów komunikacji z jego punktem kontaktowym.
10.3. Procedura zgłaszania Nielegalnych Treści i działania zgodnie z art. 16
Aktu o Usługach Cyfrowych:
10.3.1. Na adres poczty elektronicznej [email protected] dowolna
osoba lub dowolny podmiot może zgłosić Usługodawcy obecność określonych
informacji, które dana osoba lub dany podmiot uważają za Nielegalne Treści.
10.3.2. Zgłoszenie powinno być wystarczająco precyzyjne i odpowiednio
uzasadnione. W tym celu Usługodawca umożliwia i ułatwia dokonywanie na
podany wyżej adres poczty elektronicznej zgłoszeń zawierających wszystkie
poniższe elementy: (1) wystarczająco uzasadnione wyjaśnienie powodów, dla
których dana osoba lub dany podmiot zarzucają, że zgłaszane informacje
stanowią Nielegalne Treści; (2) jasne wskazanie dokładnej elektronicznej
lokalizacji informacji, takiej jak dokładny adres URL lub dokładne adresy URL,
oraz, w stosownych przypadkach, dodatkowe informacje umożliwiające
identyfikację Nielegalnych Treści, stosownie do rodzaju treści i konkretnego
rodzaju usługi; (3) imię i nazwisko lub nazwę oraz adres e-mail osoby lub
podmiotu dokonujących zgłoszenia, z wyjątkiem zgłoszenia dotyczącego
informacji uznawanych za związane z jednym z przestępstw, o których mowa w
art. 3–7 dyrektywy 2011/93/UE; oraz (4) oświadczenie potwierdzające powzięte
w dobrej wierze przekonanie osoby lub podmiotu dokonujących zgłoszenia, że
informacje i zarzuty w nim zawarte są prawidłowe i kompletne.
10.3.3. Zgłoszenie, o którym mowa powyżej, uznaje się za dające podstawę
do uzyskania faktycznej wiedzy lub wiadomości do celów art. 6 Aktu o Usługach
Cyfrowych w odniesieniu do informacji, której dotyczy, jeżeli umożliwia
Usługodawcy działającemu z należytą starannością stwierdzenie – bez
szczegółowej analizy prawnej – nielegalnego charakteru danej działalności lub
informacji.
10.3.4. Jeżeli zgłoszenie zawiera elektroniczne dane kontaktowe osoby lub
podmiotu, które dokonały zgłoszenia, Usługodawca bez zbędnej zwłoki przesyła
takiej osobie lub takiemu podmiotowi potwierdzenie otrzymania zgłoszenia.
Usługodawca powiadamia także bez zbędnej zwłoki taką osobę lub taki podmiot
o swojej decyzji w odniesieniu do informacji, których dotyczy zgłoszenie,
przekazując informacje na temat możliwości odwołania się od podjętej decyzji.
10.3.5. Usługodawca rozpatruje wszystkie zgłoszenia, które otrzymuje w
ramach mechanizmu, o których mowa powyżej, oraz podejmuje decyzje w
odniesieniu do informacji, których dotyczą zgłoszenia, w sposób terminowy,
niearbitralny i obiektywny oraz z zachowaniem należytej staranności. Jeżeli na
potrzeby takiego rozpatrywania lub podejmowania decyzji Usługodawca korzysta
ze zautomatyzowanych środków, uwzględnia informacje na ten temat w
powiadomieniu, o którym mowa poprzednim punkcie.
10.4. Informacja na temat ograniczeń, które Usługodawca nakłada w związku z
korzystaniem z Sklepu Internetowego, w odniesieniu do informacji
przekazywanych przez Usługobiorców:
10.4.1. Usługobiorcę obowiązują następujące zasady w przypadku
dostarczania jakichkolwiek treści w ramach Sklepu Internetowego:
10.4.1.1. obowiązek korzystania ze Sklepu Internetowego, w tym do
zamieszczania treści (np. w ramach opinii lub komentarzy), zgodnie z jego
przeznaczeniem, niniejszym Regulaminem oraz w sposób zgodny z prawem i
dobrymi obyczajami, mając na uwadze poszanowanie dóbr osobistych oraz praw
autorskich i własności intelektualnej Usługodawcy oraz osób trzecich;
10.4.1.2. obowiązek wprowadzania treści zgodnych ze stanem faktycznym
oraz w sposób niewprowadzający w błąd;
10.4.1.3. zakaz dostarczania treści o charakterze bezprawnym, w tym zakaz
dostarczania Nielegalnych Treści;
10.4.1.4. zakaz przesyłania niezamówionych informacji handlowych (spam)
za pośrednictwem Sklepu Internetowego;
10.4.1.5. zakaz dostarczania treści naruszających powszechnie przyjęte
zasady netykiety, w tym zawierających treści wulgarne lub obraźliwe;
10.4.1.6. obowiązek posiadania – w przypadku, gdy jest to konieczne –
wszelkich wymaganych praw i zezwoleń do dostarczania takich treści na stronach
Sklepu Internetowego, w szczególności praw autorskich lub wymaganych licencji,
zezwoleń i zgód na ich wykorzystywanie, rozpowszechnianie, udostępnianie, lub
publikację, zwłaszcza prawa publikowania i rozpowszechniania w Sklepie
Internetowym oraz prawo do wykorzystania i rozpowszechniania wizerunku
bądź danych osobowych w przypadku treści, które obejmują wizerunek lub dane
osobowe osób trzecich.
10.4.1.7. obowiązek korzystania ze Sklepu Internetowego w sposób nie
stwarzający zagrożenia bezpieczeństwa systemu teleinformatycznego
Usługodawcy, Sklepu Internetowego lub osób trzecich.
10.4.2. Usługodawca zastrzega sobie prawo moderowania treści
dostarczanych przez Usługobiorców na stronę Sklepu Internetowego.
Moderowanie odbywa się w dobrej wierze i z należytą starannością oraz z
własnej inicjatywy Usługodawcy lub na otrzymane zgłoszenie w celu wykrycia,
identyfikacji i usunięcia Nielegalnych Treści lub innych treści niezgodnych z
Regulaminem lub uniemożliwienia do nich dostępu lub podejmowania
niezbędnych środków, aby spełnić wymogi prawa Unii Europejskiej i prawa
krajowego zgodnego z prawem Unii Europejskiej, w tym wymogi określone w
Akcie o usługach cyfrowych, bądź też wymogi zawarte w Regulaminie.
10.4.3. Proces moderowania może odbywać się ręcznie przez człowieka lub
opierać się na zautomatyzowanych lub częściowo zautomatyzowanych
narzędziach ułatwiających Usługodawcy identyfikację Nielegalnych Treści lub
innych treści niezgodnych z Regulaminem. Po zidentyfikowaniu takich treści
Usługodawca podejmuje decyzję co do ewentualnego usunięcia lub
uniemożliwienia dostępu do treści lub w inny sposób ogranicza ich widoczność
lub podejmuje inne działania, które uzna za konieczne (np. kontaktuje się z
Usługobiorcą celem wyjaśnienia zastrzeżeń i zmiany treści). Usługodawca w
sposób jasny i łatwo zrozumiały poinformuje Usługobiorcę, który dostarczył
treści (w razie posiadania jego danych kontaktowych) o swojej decyzji, powodach
jej podjęcia oraz dostępnych możliwościach odwołania się od tej decyzji.
10.4.4. Usługodawca realizując swoje prawa i obowiązki z Aktu o Usługach
Cyfrowych zobowiązany jest działać z należytą starannością, w sposób
obiektywny i proporcjonalny oraz z należytym uwzględnieniem praw i prawnie
uzasadnionych interesów wszystkich zaangażowanych stron, w tym odbiorców
usługi, w szczególności z uwzględnieniem praw zapisanych w Karcie praw
podstawowych Unii Europejskiej, takich jak wolność wypowiedzi, wolność i
pluralizm mediów i inne prawa podstawowe i wolności.
10.5. Wszelkie uwagi, skargi, reklamacje, odwołania lub zastrzeżenia dotyczące
decyzji lub innych działań lub brak działań podjętych przez Usługodawcę na
podstawie otrzymanego zgłoszenia lub decyzji Usługodawcy podjętej zgodnie z
postanowieniami niniejszego Regulaminu mogą być zgłaszane w trybie
analogicznym do procedury reklamacyjnej wskazanej w punkcie 6. Regulaminu.
Korzystanie z tej procedury jest bezpłatne i umożliwia składanie skarg w sposób
elektroniczny na podany adres poczty elektronicznej. Skorzystanie z procedury
zgłaszania i rozpatrywania skarg pozostaje bez uszczerbku dla prawa danej osoby
lub podmiotu do wszczęcia postępowania przed sądem oraz nie narusza jego
innych praw.
10.6. Usługodawca rozpatruje wszelkie uwagi, skargi, reklamacje, odwołania lub
zastrzeżenia dotyczące decyzji lub innych działań lub brak działań podjętych
przez Usługodawcę na podstawie otrzymanego zgłoszenia lub podjętej decyzji w
sposób terminowy, niedyskryminujący, obiektywny i niearbitralny. Jeżeli skarga
lub inne zgłoszenie zawiera wystarczające powody, aby Usługodawca uznał, że
jego decyzja o niepodejmowania działań w odpowiedzi na zgłoszenie jest
nieuzasadniona lub że informacje, których dotyczy skarga, nie są nielegalne i
niezgodne z Regulaminem, lub zawiera informacje wskazujące, że działanie
skarżącego nie uzasadnia podjętego środka, Usługodawca bez zbędnej zwłoki
uchyla lub zmienia swoją decyzję co do ewentualnego usunięcia lub
uniemożliwienia dostępu do treści lub w inny sposób ograniczenia ich
widoczności lub podejmuje inne działania, które uzna za konieczne.
10.7. Usługobiorcy, osoby lub podmioty, które dokonały zgłoszenia Nielegalnych
Treści, do których skierowane są decyzje Usługodawcy dotyczące Nielegalnych
Treści lub treści niezgodnych z Regulaminem, mają prawo wyboru dowolnego
organu pozasądowego rozstrzygania sporów certyfikowanego przez
koordynatora ds. usług cyfrowych państwa członkowskiego w celu
rozstrzygnięcia sporów dotyczących tych decyzji, w tym w odniesieniu do skarg,
które nie zostały rozstrzygnięte w ramach wewnętrznego systemu rozpatrywania
skarg Usługodawcy.
11. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
11.1. Umowy zawierane poprzez Sklep Internetowy zawierane są w języku
polskim.
11.2. Zmiana Regulaminu:
11.2.1. Usługodawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian
Regulaminu z ważnych przyczyn to jest: zmiany przepisów prawa; zmiany
sposobów płatności i dostaw – w zakresie, w jakim te zmiany wpływają na
realizację postanowień niniejszego Regulaminu.
11.2.2. W przypadku zawarcia na podstawie niniejszego Regulaminu umów
o charakterze ciągłym (np. świadczenie Usługi Elektronicznej – Konto) zmieniony
regulamin wiąże Usługobiorcę, jeżeli zostały zachowane wymagania określone w
art. 384 oraz 384[1] Kodeksu cywilnego, to jest Usługobiorca został prawidłowo
powiadomiony o zmianach i nie wypowiedział umowy w terminie 14 dni
kalendarzowych od dnia powiadomienia. W wypadku gdyby zmiana Regulaminu
skutkowała wprowadzeniem jakichkolwiek nowych opłat lub podwyższeniem
obecnych Usługobiorca będący konsumentem ma prawo odstąpienia od umowy.
11.2.3. W przypadku zawarcia na podstawie niniejszego Regulaminu umów
o innym charakterze niż umowy ciągłe (np. Umowa Sprzedaży) zmiany
Regulaminu nie będą w żaden sposób naruszać praw nabytych
Usługobiorców/Klientów będących konsumentami przed dniem wejścia w życie
zmian Regulaminu, w szczególności zmiany Regulaminu nie będą miały wpływu
na już składane lub złożone Zamówienia oraz zawarte, realizowane lub wykonane
Umowy Sprzedaży.
11.3. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają
zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w
szczególności: Kodeksu cywilnego; ustawy o świadczeniu usług drogą
elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r. (Dz.U. 2002 nr 144, poz. 1204 ze zm.); dla
Umów Sprzedaży zawartych od 25 grudnia 2014 roku z Klientami będącymi
konsumentami – przepisy ustawy o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r.
(Dz.U. 2014 r. poz. 827 ze zm.); oraz inne właściwe przepisy powszechnie
obowiązującego prawa.
12. WZÓR FORMULARZA ODSTĄPIENIA OD UMOWY
(ZAŁĄCZNIK NUMER 2 DO USTAWY O PRAWACH KONSUMENTA)
Wzór formularza odstąpienia od umowy (formularz ten należy wypełnić i
odesłać tylko w przypadku chęci odstąpienia od umowy)
– Adresat:
BD Katarzyna Lichwa
ul. Starowiślna 6/1B, 31-032 Kraków
BigDIAMOND.pl
[email protected]
– Ja/My(*) niniejszym informuję/informujemy(*) o moim/naszym odstąpieniu od
umowy sprzedaży następujących rzeczy(*) umowy dostawy następujących rzeczy(*)
umowy o dzieło polegającej na wykonaniu następujących rzeczy(*)/o świadczenie
następującej usługi(*)
– Data zawarcia umowy(*)/odbioru(*)
– Imię i nazwisko konsumenta(-ów)
– Adres konsumenta(-ów)
– Podpis konsumenta(-ów) (tylko jeżeli formularz jest przesyłany w wersji papierowej)
– Data
(*) Niepotrzebne skreślić.